środa, 7 lutego 2007

Czy był Ksiądz zaproszony na XXX-lecie kościoła św. Mikołaja?

Czcigodny Księże,
biorąc pod uwagę liczne lata, które Ksiądz spędził w kościele Saint-Nicolas-du-Chardonnet (św. Mikołaja), a także pracę, którą Ksiądz włożył w tę wspólnotę, czy został Ksiądz zaproszony na XXX-lecie odnowienia tego kościoła?
Poza tym, czy wie Ksiądz co się stało z Ks. Veuillez, który, pomijając błąd z mojej strony, był bezpośrednim następcą J.E. Ks. Bpa Ducaud-Bourget w kościele św. Mikołaja, a Księdza poprzednikiem w tejże świątyni?
Zapewniam o najszczerszych gratulacjach z powodu wszystkiego, co Ksiądz robi, a także z powodu planu materialnego i duchowego w Saint Colombe, w Sainte Eloi i innych miejcach!
Bill

Szanowny Panie,
nie, nie zostałem zaproszony na XXX-lecie kościoła św. Mikołaja, pomimo moich 14 lat spędzonych na czele tej parafii. Ofiaruję to Dobremu Bogu i jestem pewien, że odda mi stokrotnie (proszę sobie to wyobrazić!). Nie mam tam nawet prawa odprawić mszy prywatnej, tak jak już to się zdarzyło na święto Ofiarowania Matki Boskiej (21 listopada). Przyznam, że nie rozumiem ducha, który powoduje wszystko, co się tam dzieje, zwłaszcza kiedy domagamy się mszy tradycyjnej dla wszystkich. Zadowalam się modlitwą za parafię i wiernymi, z których wielu pozostało moimi przyjaciółmi.

(zobacz oryginał)