poniedziałek, 12 lutego 2007

Zdjęcie Abpa Lefebvre na Księdza blogu

Szanowny Księże,
gratuluję Księdzu otwarcia tego bloga: ten środek komunikacji bez wątpienia pozwoli Księdzu rozpocząć kontakt z wieloma osobami i poinformować ich o tym, czym jest IDP.
Pozwolę sobie na jedną uwagę: byłem zdziwiony i odrobinę zmartwiony tym, że na Księdza blogu widnieje zdjęcia Księdza z Abpem Marcel Lefebvre, który zawsze stał po przeciwnej stronie niż Sługa Boży Jan Paweł II. Nie sądzi Ksiądz, że delikatność i dar pokoju wymagałyby usunięcia tej fotografii? Nie domagam się od Księdza umieszczenia zamiast niej zdjęcia z Kard. Ricard…!
Pamiętam w modlitwach,
Laurent Passer (Fryburg, Szwajcaria)

Szanowny Panie,
Dziękuję za pana gorące zachęty. W tym czasie trudnym dla wszystkich jest to bardzo sympatyczne.
Zdjęcie Abpa Lefebvre, które z własnej woli zamieściłem na pierwszej strone tego bloga nie powinno Pana zaskoczyć. Nie jest ono tam w celach prowokacyjnych, wręcz przeciwnie. Jest to akt synowskiej pobożności względem tego wielkiego biskupa, któremu jestem winien wierność, który mnie wyświęcił. Faktom nie można przeczyć, powiedziałby ktoś inny! Olbrzymie i zawsze żywe dobro, które uczynił dla Kościoła, doświadczenia, które musiał cierpieć dla Niego i Nadzieja, którą dał milionom chrześcijan mówią więcej niż cenzury, którymi został ukarany. Pewnego dnia zostaną one zniesione, to pewne. Czekając na ten szczęśliwy dzień, modlę się do Boga, aby mnie zachował w jego wierności i żeby tam wysoko miał tę wierność, którą żywię do niego.