sobota, 10 lutego 2007

A diecezja Paryska?

Proszę Księdza,
Dziękuję za ten blog, który pozwala bezpośrednio prowadzić dyskusję z Księdzem, a także za Księdza dyspozycyjność. Jestem siostrzeńcem Pani Jean-Paul Valette. Tymczasem jestem przez tydzień paryżaninem, więc złożyłem wizytę w Centrum św. Pawła. Po tym jak na mocy konwencji z Archidiecezją Bordeaux kaplica św. Eligiusza została Wam oddana do użytku, pozwolę sobie zadać pytanie czy istnieje jakieś porozumienie między IDP a diecezją w Paryżu.
Augustin Lamoliatte

Szanowny Panie Lamoliatte,

serdecznie dziękuję za tak szczegółowe przedstawienie się. Dobrze Pan wie co myślę o odważnych anonimach. Wielkie brawa dla Pana i pozdrowienia ode mnie dla Pana Drogiej Cioci.

Z drugiej strony pisze Pan o św. Eligiuszu jak o jakiejś kaplicy a przez to... jestem bardzo niezadowolony! Św. Eligiusz to prawdziwy kościół, należy wychodzić z kaplic, w każdym znaczeniu tego słowa. W Bordeaux ci, którzy wda razy popełnią tę gafę są zobowiązani do postawienia aperitifu: mam więc Pana na oku.

Co do Pana pytania, to proszę wiedzieć, że Ks. De Tanoüarn i ja sam utrzymujemy relacje z Abp Vingt-Trois, który już udzielił nam pozwolenia na spowiadanie... Jednak na chwilę obecną nie mogę nic więcej powiedzieć, a Pana proszę o modlitwy, abyśmy osiągnęli postęp w tym zakresie.